Wednesday, October 10, 2012

Sakit Mata

Bismilaah

AlHamdulillaah a'la kulli haal, hari ni ibu pulak yang terjangkit. Bangun pagi mata sebelah kanan dah merah dan pandangan lebih kabur daripada biasa. Kelopak mata pun terasa agak 'melekat' sedikit.
Sakit mata yang kali ni singgah sekejap jer kat setiap orang. Selalu jugak kena tahun ni. Mata tak berapa merah, tapi banyak rembesan(tahi mata). Biasanya dalam sehari jer, paling lama dua hari. Kalau pergi klinik, doktor hanya akan bagi ubat titis untuk guna 3 kali sehari, dan satu tiub antibiotik untuk digunakan pada waktu malam, sebelum tidur. Dinasihatkan tidak berkongsi makanan dan alatan untuk mengelak jangkitan.

uhuhuh...tapi kita dah satu rumah kan. Duduk kerusi sama, terpegang meja yang sama, dan kekadang tidur bantal pun tertukar-tukar. Biasanya menular lah kepada beberapa orang dalam rumah yang sama.

Sekarang, Sarah tidur nak meniarap jer. Dia lagi lena walaupun sekarang dia tidur sekejap-sekejap. Sarah lagi suka bermain-main sambil tengok quilt dan playmat dia yang comel lagi colorful tu, mashaAllaah. Semoga semuanya membesar dengan sihat walafiat sentiasa.

Hari ni abang dan kakak-kakak semangat bertolak awal ke tadika. Diorang taknak ketinggalan untuk main di taman(sebab selalunya lewat saje sampai). Maryam kata, "(kalau datang lewat) kawan-kawan dah berbaris(nak balik) dah :("

No comments: