Monday, May 07, 2012

Bismillaah


Semalam kami semua pegi ke rumah Mak Ton di PJ. Opah ada di sana disebabkan opah tak sihat, dan Kak Ton nak bawa opah pergi buat full health screening di Hospital Assunta, inshaAllah. Plan awalnya nak balik ke Bidor nak ziarah opah, tapi Mak Ina dah bawa opah pergi PJ. Jadi, kami terus ke PJ.

Sampai PJ, opah dah nampak OK sikit walaupun semalaman tak nyenyak tidur. Moga opah terus sihat macam sedia kala, ameen.

Lepas Zuhur, abah bawa opah (n kami join sekali) ke Cheras untuk menziarahi Opah Long. Opah gembira sebab dapat jumpa dengan kakaknya. Anak-anak suka sebab dapat masuk ke dalam kawasan sekolah dan asrama SM Teknik KL. First time kami sampai ke kawasan ni.


Lepas tu, patah balik ke PJ untuk hantar opah. Opah Long pun ikut sekali sebab TOk Ucu dan famili nak datang menziarah juga ke PJ. Dah sampai PJ, sambil tunggu Tok Ucu sampai, abah bawa anak-anak dan 3 orang anak Mak Ton pergi ke padang permainan. Seronok betul anak-anak ni bermain bersama. Alhamdulillaah, playground lengang dan hanya ada kami. Jadi, anak-anak conquer the whole playground dan dapat main sepuas hati. Adam seronok main bola dengan abang Emil dan abah. Bersungguh-sungguh kejar dan tendang bola sampaikan muka merah padam.

Almost 7pm, kami beransur balik ke Bangi. Anak-anak semua dah letih. Sampai rumah, tertidur terus sampai ke Subuh kecuali Hajar sebab dia sangat tak selesa dan nak mandi. Hajar berjaga sampai lepas Isyak, tunggu ibu masuk tidur.

No comments: