Tuesday, August 07, 2012

Ramadhan Day 17

Bismillaah


"Banyak hari kita dah puasa, kan ibu?" Hajar bersuara lembut sambil duduk di sebelah ibu. Di tangannya ada alat permainannya yang dipegang dari tadi.

Yup, dah masuk 17 hari kan kita berpuasa. 17 hari juga maknanya sudah berlalu pergi. 17 hari juga perjuangan kita berjalan. Berjuang atau tumbang?

Harini kami dapat pergi ke Payless Bookstore. Setiap seorang dapat buku. Hajar dapat buku Dora dan satu 'bracelet notebook.' so girly ehehe. Maryam pulak amik clothbook yang sangat comel. Ada detachable toys dan ada beg lagi. Sayang sangat dah Maryam dengan buku baru dia. Ibu jenuh kena masukkan balik semua toys ke dalam poket masing-masing bila Maryam upset tak dapat masukkan balik dan merengek minta ibu tolong walHamdulillaah. Adam ambil set buku Toy Story 3. Dia memang seronok sebab dalam set tu ada buku with stickers, ada buku yang khas untuk buat paper toys, ada buku 3D with the spectacles sekali, dan ada board book. Ralat lah nak pasangkan paper toys tu sebab dia nak siap malam ni jugak.uhuhuhu...seronok betul. Btw, semua buku-buku tu murah sajer sebab diskaun dah kan.

Usaha memupuk cinta buku, baca, dan ilmu. Umat Islam harus jadi umat cendekiawan macam dalam sejarah dulu. Ya, sejarah gemilang berulang, inshaAllaah.

No comments: